Synchronní generátor a synchronní motor plní společnou úlohu:
Tlumení blízkého odraženého signálu je účinné:
Radarová anténa se otáčí rychlostí:
Vaše plavidlo pluje dozadu. Přitom se záď vaší lodi vychýlí na pravobok. Výchylkoměr ukáže:
Radarového zařízení pracuje na principu:
Přijímač v radarovém zařízení zajišťuje:
Při nastavení zesílení se postupuje:
Elektromagnetické vlny se šíří ve volném prostoru rychlostí:
Příkré břehové svahy se svislými plochami na břehu vytvoří na obrazovce:
Pozorovatel radaru dá povel „levobok 20 stupňů“. Po šesti sekundách následuje povel „nula stupňů“. Pokud nebereme v úvahu proud vody a vítr, plavidlo změní kurs o:
Rozlišení nablízko závisí na:
Šířka svazku antény dlouhé 1,80 m ve vzdálenosti 1200 m je přibližně:
Svazek paprsků je ve vzdálenosti 1000 metrů při délce antény 2,40 m široký:
Výchylkoměr na plavidle ukazuje:
Ovládacím prvkem „Zesílení - GAIN“ se:
Odrazové balony na vedení vysokého napětí se na radarové obrazovce zobrazí jako:
Rozštěpení anténního laloku může způsobit:
Odraz signálu od vedení vysokého napětí způsobuje:
Odražený signál od plujícího plavidla, které pluje stejným směrem pomaleji, než vlastní plavidlo se bude na obrazovce pohybovat:
Plujete rychlostí 10 km/h proti proudu a plavidlo plující rychlostí 20 km/h pluje proti Vám. Ve vzdálenosti 1500 m jej spatříte na obrazovce. Potkáte se s ním:
Za zdánlivý cíl považujeme:
Pevné a variabilní měřicí kruhy poskytují informaci o:
V radarovém stínu nelze vnímat žádné objekty, protože:
Radarové stíny se vyskytují obvykle:
Signály zvonem ve dne ani v noci nemusí být při snížené viditelností dávány:
Při plavbě za snížené viditelností dává plavidlo plující proti proudu s pomocí radaru zvukový signál:
V sestavě čtyř plavidel dává za snížené viditelností potřebné signály:
Plujete za snížené viditelností proti proudu do plavební úžiny na Labi. Slyšíte trojtónový signál proti sobě: