Vůdcem plavidla smí být osoba:
Přestanou-li signální světla fungovat, neprodleně se nahradí světly nouzovými, přičemž může být:
Dostane-li se plavidlo za plavby do podmínek snížené viditelnosti, při které nelze rozeznat jiná plavidla, zejména při mlze, hustém dešti, sněhové vánici nebo dýmu a nepluje-li pomocí radiolokátoru:
Za okraje plavidel nesmí vyčnívat:
Koupající se osoby jsou povinny chovat se tak, aby neohrožovaly bezpečnost a plynulost plavby, zejména musí zachovat vzdálenost alespoň:
Zvukový signál "čtyři krátké zvuky" znamená:
Zvukový signál "jeden dlouhý zvuk" znamená:
Nasedne-li nebo potopí-li se plavidlo v plavební dráze, je jeho vůdce povinen:
Převozní lodě, které neplují volně, nesou v noci:
V návěstních svítilnách plavidel se ve smyslu pravidel plavebního provozu použije jen světlo bílé, červené, zelené, žluté:
Cestující na plavidle jsou povinni se řídit příkazy, které jim:
Tato signalizační světla nese:
Rozměry tabulí a vlajek používané na plavidlech, která nejsou malými, jsou dostatečné pro dobrou viditelnost, jsou-li jejich rozměry minimálně:
Opakované řady úderů na zvon nebo dlouhé zvukové signály dává:
Zvukový signál "opakovaná řada dlouhých zvuků" znamená:
Kývání červeným světlem (na malém plavidle lze bílým světlem) znamená:
Toto signalizační světlo nese:
Při vzniku požáru musí posádka ihned:
Sochory slouží při vyvázání plavidla k:
Při naloďování cestujících je vůdce plavidla povinen:
Vznikne-li na plavidle požár, je třeba:
Při tepenném krvácení je nezbytné:
Oko na laně vytvořené lanovou sponou může být použito na:
Základním určujícím znakem lodě je:
Volný bok zajišťuje plavidlu:
U dřevěných převozních lodí se ponorový znak vyznačí:
U kovových převozních lodí se ponorový znak vyznačí: