Při bližují-li se k sobě dvě plachetnice tak, že vzniká nebezpečí srážky, musí:
Znečištění mořského prostředí se v námořním zákoně nazývá:
Nepřetržité zodpovědné, vizuální a sluchové pozorování musí vést:
Padáková raketa nebo ruční pochodeň dávající červené světlo znamená:
Každá loď, která je podle mezinárodních pravidel pro zabránění srážkám na moři povinna uvolnit cestu druhé lodi, musí, pokud je to možné:
Námořní protest podává velitel lodě:
Pro zabránění srážce na zobrazené situaci musí:
Přibližují-li se k sobě dvě plachetnice tak, že vzniká nebezpečí srážky, musí:
Loď provádějící lov ryb nesmí v hranicích úzkého průplavu nebo plavební dráhy ztěžovat průjezd:
Při plavbě lodí v podmínkách snížené viditelnosti musí:
Dýmový signál, upozorňující na nouzi a potřebu pomoci, vydává:
Bóje, která v systému IALA značí izolované nebezpečí má barvu:
Na námořní mapě znamená znak:
Plujete z moře do přístavu. Před sebou vidíte bóji, která značí, že hlavní plavební dráha je vlevo. Tato bóje bude:
Na námořní mapě znamená znak v barvě fialové:
Na plavidle měříte rychlost metodou tzv. „bočního logu“. Délka plavidla je 6 metrů. Naměřený čas jsou 3 sekundy. Rychlost plavidla je:
Plujete v hlavní plavební dráze z přístavu na moře. Bóje, které míjíte na pravoboku budou mít jako vrcholový znak:
Kardinální značení v systému IALA ukazuje bezpečnou stranu při míjení nebezpečí na jižní straně. Bóje má jako vrcholový znak:
Normální atmosférický tlak přepočtený na hladinu moře je:
Na synoptické mapě je takto znázorněna:
Červená obloha při východu slunce naznačuje:
V teplé vzduchové hmotě se vyskytují převážně oblaky typu:
Ve studené vzduchové hmotě se vyskytují převážně oblaky typu:
Na synoptické mapě je rozložení tlaku vzduchu znázorněno pomocí:
Synoptická mapa znázorňuje:
Mezi prostředky, nezbytné na lodi v případě vodního poplachu (pronikání vody do poškozené lodi), patří:
Záchranný kruh (podkova) má zpravidla barvu:
Bezpečnostní pásy na lodi při plavbě do 0,75 námořní míle od břehu: