Jestliže se křižují kursy dvou lodí se strojním pohonem tak, že vzniká nebezpečí srážky, musí:
Jsou-li pochybnosti o tom, zda se má loď považovat za předjíždějící:
Každá loď předjíždějící jinou musí:
Loď plující úzkým průplavem se musí držet:
Pokud byla plavidlu poskytnuta pomoc, o kterou v nouzi požádalo:
Přibližují-li se k sobě dvě plachetnice tak, že vzniká nebezpečí srážky, musí jedna z nich uvolnit cestu takto:
Znečištění mořského prostředí se v námořním zákoně nazývá:
Takto označené plavidlo je:
Dýmový signál vydávající oranžově zbarvený dým znamená:
Je-li nutno zabránit srážce nebo získat více času k vyhodnocení situace, musí plavidlo:
Všech dostupných prostředků k určení existence nebezpečí srážky musí použít:
Na námořní mapě znamená znak v barvě fialové:
Při plavbě v pobřežních vodách se blížíte k bóji, která má jako vrcholový znak uvedené vyobrazení. Splavná voda se nachází:
Měřítko mapy 1 : 100 000 znamená, že 1 cm na mapě odpovídá:
Rychlost vašeho plavidla je 3 uzle. Vzdálenost 1 ,5 námořní míle uplujete za:
Rychlost vašeho plavidla je, 4 uzle. Vzdálenost 2 námořní míle uplujete za:
Na plavidle měříte rychlost metodou tzv. „bočního logu“. Délka plavidla je 10 metrů. Naměřený čas je 5 sekund. Rychlost plavidla je:
Kardinální značení v systému IALA ukazuje bezpečnou stranu při míjení nebezpečí na severní straně. Bóje má jako vrcholový znak:
Tlak vzduchu zpravidla měříme aneroidem v:
Na synoptické mapě je mrholení zobrazeno symbolem:
Na synoptické mapě je okluzní fronta označena:
Hraniční linie, tak zvaná fronta, se vytváří:
Záchranné vybavení lodi při plavbě do 0,75 námořní míle od břehu tvoří nejméně:
Předepsaný počet záchranných kruhů (podkov) na lodi při plavbě do 0,75 námořní míle od břehu je nejméně:
Záchranný kruh (podkova) má zpravidla barvu: