Mezinárodní pravidla pro zabránění srážkám na moři platí:
Pro zabránění srážce na zobrazené situaci musí:
Každá loď, která je podle mezinárodních pravidel pro zabránění srážkám na moři povinna uvolnit cestu druhé lodi, musí, pokud je to možné:
Odpovědnost za následky vzniklé neplněním mezinárodních pravidel pro zabránění srážkám na moři nese:
Loď plující úzkým průplavem se musí držet:
Pro zabránění srážce na zobrazené situaci musí:
V oblasti snížené viditelnosti nebo v její blízkosti, ve dne či v noci, musí být zvukové signály na plavidle podávány:
Srážka námořního plavidla s jiným námořním plavidlem nebo jiným pevným předmětem se v námořním zákoně nazývá:
Za poskytnutí pomoci k záchraně na moři:
Pokud je kolem plující plavidlo požádáno o odtažení lodě do nejbližšího přístavu a zachránce po odtažení žádá o finanční odměnu:
Jsou-li pochybnosti o tom, zda se má loď považovat za předjíždějící:
Na námořní mapě znamená znak:
Na námořní mapě spojuje poledník body se stejnou:
Na námořní mapě znamená znak:
Při plavbě v pobřežních vodách se blížíte k bóji, která z nějakého důvodu ztratila vrcholový znak. Bóje má následující zbarvení: nahoře žlutá, dole černá. Tato bóje udává, že splavná voda se nachází:
Tento údaj na displeji přístroje GPS znamená, že bod se nachází na pozici (N 43°20,051´ E 15°40,012´):
Zeměpisnou délku odečítáme na námořní mapě:
Plujete v hlavní plavební dráze z přístavu na moře. Bóje, které míjíte na levoboku, budou mít jako vrcholový znak:
Vítr je jihovýchodní. Znamená to, že vane:
Část zemské atmosféry, ve které se odehrávají veškeré atmosférické děje se nazývá:
Červená obloha při východu slunce naznačuje:
Beaufortova stupnice se využívá pro odhad:
Je-li záchranná vesta vybavena příslušenstvím, pak to zpravidla bývá:
Havarijní situace, které mohou na lodi při plavbě na moři vzniknout, jsou:
V případě lodního poplachu (opuštění vážně poškozené lodě) kapitán: