Loď, mající druhou loď po své pravé straně, musí uvolnit cestu této lodi, jestliže se křižují kursy:
Loď plující úzkým průplavem se musí držet:
Padáková raketa nebo ruční pochodeň, upozorňující na nouzi a potřebu pomoci, dává:
Jsou-li pochybnosti o tom, zda se má loď považovat za předjíždějící:
Loď bude považována za předjíždějící, přibližuje-li se k druhé lodi:
Každá loď předjíždějící jinou musí:
Plavba lodí v podmínkách snížené viditelnost znamená:
Odpovědnost za následky vzniklé neplněním mezinárodních pravidel pro zabránění srážkám na moři nese:
Přibližují-li se k sobě dvě plachetnice tak, že vzniká nebezpečí srážky, musí:
Plachetnice, která vystavuje vpředu kuželový znak vrcholem dolů:
Přibližují-li se k sobě dvě lodi se strojním pohonem v přímém nebo přibližně přímém směru tak, že vzniká nebezpečí srážky, musí každá z nich:
Plujete z moře do přístavu. Před sebou vidíte červenou válcovou bóji. Jestliže chcete plout v plavební dráze:
Při plavbě v pobřežních vodách se blížíte k bóji, která z nějakého důvodu ztratila vrcholový znak. Bóje má následující zbarvení: nahoře černá, dole žlutá. Tato bóje udává, že splavná voda se nachází:
Tento údaj na displeji přístroje GPS znamená, že bod se nachází na pozici (N 43°20,051´ E 15°40,012´):
Na metrické mapě znamená číslice 63 hloubku:
Kardinální značení v systému IALA ukazuje bezpečnou stranu při míjení nebezpečí na západní straně. Bóje má jako vrcholový znak:
Magnetický a ruční zaměřovací kompas slouží obecně pro měření:
Při plavbě v pobřežních vodách se blížíte k bóji, která z nějakého důvodu ztratila vrcholový znak. Bóje má následující zbarvení: černá s jedním žlutým širokým vodorovným pruhem. Tato bóje udává, že splavná voda se nachází:
Všeobecný název pro jednotlivé, obvykle zářivě bílé a husté mraky s ostře ohraničenými obrysy, které jsou buď ploché, nebo se vyvíjejí do výšky ve tvaru kup nebo věží, které mají téměř vodorovnou základnu poměrně tmavou a které jsou tvořeny z kapiček vody, je:
Jak se nazývá proces uzavírání teplého sektoru tlakové níže:
Útvar znázorněný na synoptické mapě zobrazuje:
Tlak vzduchu zpravidla měříme aneroidem v:
Hraniční linie, tak zvaná fronta, se vytváří:
V případě lodního poplachu (opuštění vážně poškozené lodě) kapitán:
Záchranné vybavení lodi při plavbě do 0,75 námořní míle od břehu tvoří nejméně:
Předepsaný počet záchranných kruhů (podkov) na lodi při plavbě do 0,75 námořní míle od břehu je nejméně: