Plavidlo v nouzi, které potřebuje pomoc, může signalizovat:
kroužením světlem.
opakovaným zvukovým signálem tři krátké zvuky, tři dlouhé zvuky a tři krátké zvuky (SOS podle Morseovy abecedy).
vyvěšením vlajky "A" Mezinárodního vlajkového kódu na levém nebo pravém boku plavidla podle toho, na které straně je plavební dráha volná.
Termínem "den" se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí doba:
od 4,30 h do 20,00 h v létě a od 7,00 h do 17,00 h v zimě.
mezi východem a západem slunce.
která začíná půl hodiny před východem slunce a končí půl hodiny po západu slunce.
Dohled na stojící plavidla bez posádky stanoví:
vůdce plavidla, který opustil stojící plavidla jako poslední.
správce vodní cesty, na které plavidla stojí.
jejich provozovatel nebo vlastník.
Tento plovoucí signální znak (plovák) znamená:
pravá strana plavební dráhy.
rozdělení plavební dráhy.
levá strana plavební dráhy.
Na vodní cestě je zakázáno:
používat signální znaky k vyvazování plavidel, poškozovat tyto znaky nebo v jejich blízkosti umísťovat předměty, zaměnitelné s plavebním značením.
řídit se signálními znaky, které jsou umístěny na břehu vlevo ve směru plavby plavidla.
plout za bóje, vyznačující strany plavební dráhy.
Zvukový signál "řada velmi krátkých zvuků" znamená:
pozor.
hrozí nebezpečí kolize.
signál nouze.
Modrým blikavým světlem signalizuje plavidlo:
přepravující nebezpečné věci.
složek integrovaného záchranného systému.
které poskytuje technickou pomoc jiným plavidlům.
Zvukový signál "řada dlouhých zvuků" znamená:
Termínem "sestava plavidel" se ve smyslu zákona o vnitrozemské plavbě rozumí:
dvě a více plavidel spojených nebo nespojených, plujících za sebou nebo vedle sebe.
spojení několika plavidel, z nichž alespoň jedno je s vlastním pohonem.
skupina zakotvených nebo vyvázaných plavidel, zajištěná společnou hlídkou.
Vůdcem plavidla smí být osoba:
která je k tomu způsobilá.
starší 18 let a má pro instalovaný výkon lodního stroje potřebné oprávnění.
která je vyučena v příslušném oboru vnitrozemské plavby.
Tento plovoucí signální znak (bóje) znamená:
Tento signální znak (tabule) znamená:
sběrné místo pro odevzdávání ropných odpadů z plavidel.
místo odběru pitné vody.
zařízení pro připojení normalizované příruby hasičské hadice (hydrant).
Červeným plamencem signalizuje plavidlo:
požární ochrany.
které má přednost při proplouvání místy s určeným pořadím proplouvání.
které vleče rybářské sítě nebo jiné rybolovné zařízení.
doporučené proplouvání jenom v jednom směru (proplouvání v protisměru je zakázáno).
doporučení držet se v určeném prostoru (v mostních otvorech nebo v jezových polích).
povolení proplutí (obecný signální znak).
plavba sportovních a rekreačních plavidel povolena.
místo vyhrazené k rybolovu pomocí malých plavidel.
plavba plavidel, která nejsou plachetnicemi ani nemají vlastní pohon, povolena.
Termínem "noc" se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí doba:
která začíná půl hodiny po západu slunce a končí půl hodiny před východem slunce.
mezi západem a východem slunce.
od 20,00 h do 4,30 h v létě a od 17,00 h do 7,00 h v zimě.
Šířka přechodové lávky pro posádky musí být nejméně:
40 cm.
60 cm.
80 cm.
Napínat lana, řetězy apod. přes plavební dráhu nebo přístavní bazén je:
dovoleno jen v případech nouze.
dovoleno se souhlasem plavební správy.
zakázáno.
Vznikne-li na plavidle v přístavu požár, je třeba:
opustit plavidlo a povolat hasiče.
opustit s plavidlem přístav a mimo něj požár hasit.
okamžitě požár hasit, v případě ohrožení okolí přemístit plavidlo na jiné místo.
Sochory slouží při vyvázání plavidla k:
omezení náklonu plavidla při nakládce těžkých kusů.
zajištění stálé vzdálenosti plavidla od břehu.
zajištění nákladu plavidla proti posunutí.
Duše ocelového lana je:
ocelová.
konopná nebo drátěná.
zinková.
Přecházet z plavidla na plavidlo překročením je:
dovoleno jen tehdy, pokud je mezi plavidly instalována lávka nebo žebřík.
dovoleno jen tehdy, pokud to vzdálenost nebo převýšení mezi nimi umožňuje.
Outor je:
část obšívky plavidla v přechodu lodního dna do boků.
část lodní nástavby.
druh lodního mechanismu.
Sklopná kotva je ke kotevnímu řetězu připojena:
lekážním článkem.
příčkovým článkem.
obrtlíkem.
Páteř je:
podélná výztužná část na dně plavidla.
výztuha paluby.
součást obšívky.