Termínem "plavidlo s vlastním pohonem" se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí:
plavidlo poháněné strojním pohonem, plachtami, pádly nebo vesly.
plavidlo vybavené vlastním strojním pohonem.
plavidlo, které není malým plavidlem.
V návěstních svítilnách plavidel se ve smyslu pravidel plavebního provozu použije jen světlo bílé, červené, zelené, žluté nebo:
fialové.
oranžové.
modré.
Členové posádky plavidla jsou povinni:
zachovávat mlčenlivost o pokynech nebo příkazech, které jim vůdce plavidla vydal v průběhu plavby.
řídit se pokyny vůdce plavidla vydanými k zajištění bezpečnosti a plynulosti plavebního provozu.
plnit příkazy, které jim vydal vůdce plavidla.
Zvukový signál "řada velmi krátkých zvuků" znamená:
signál nouze.
hrozí nebezpečí kolize.
pozor.
Zvukový signál "jeden dlouhý zvuk znamená:
pluji doprava.
hodlám ukončit plavbu.
Červeným plamencem signalizuje plavidlo:
požární ochrany.
které má přednost při proplouvání místy s určeným pořadím proplouvání.
které vleče rybářské sítě nebo jiné rybolovné zařízení.
Zvukový signál "řada dlouhých zvuků" znamená:
Používat stromy, zábradlí, sloupy, pilíře, patníky, žebříky nebo svodidla:
je zakázáno pro vyvazování nebo uvolňování nasedlých plavidel.
je zakázáno pro vyvazování plavidel, ale lze je výjimečně použít pro uvolnění nasedlého plavidla.
je zakázáno pro uvolňování nasedlých plavidel, zákaz vyvazování se nevztahuje na malá plavidla.
Dohled na stojící plavidla bez posádky stanoví:
správce vodní cesty, na které plavidla stojí.
jejich provozovatel nebo vlastník.
vůdce plavidla, který opustil stojící plavidla jako poslední.
Na vodní cestě je zakázáno:
řídit se signálními znaky, které jsou umístěny na břehu vlevo ve směru plavby plavidla.
plout za bóje, vyznačující strany plavební dráhy.
používat signální znaky k vyvazování plavidel, poškozovat tyto znaky nebo v jejich blízkosti umísťovat předměty, zaměnitelné s plavebním značením.
Plavidlo v nouzi, které potřebuje pomoc, může signalizovat:
vyvěšením vlajky "A" Mezinárodního vlajkového kódu na levém nebo pravém boku plavidla podle toho, na které straně je plavební dráha volná.
kroužením světlem.
opakovaným zvukovým signálem tři krátké zvuky, tři dlouhé zvuky a tři krátké zvuky (SOS podle Morseovy abecedy).
Tento signální znak (tabule) znamená:
místo vyhrazené k rybolovu pomocí malých plavidel.
plavba sportovních a rekreačních plavidel povolena.
plavba plavidel, která nejsou plachetnicemi ani nemají vlastní pohon, povolena.
Termínem "den" se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí doba:
od 4,30 h do 20,00 h v létě a od 7,00 h do 17,00 h v zimě.
která začíná půl hodiny před východem slunce a končí půl hodiny po západu slunce.
mezi východem a západem slunce.
Termínem "řada velmi krátkých zvuků" se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí:
série čtyř zvuků, z nichž každý trvá 1 sekundu, přičemž interval mezi dvěma po sobě následujícími zvuky je 1 sekunda.
série nejvýše pěti zvuků, z nichž každý trvá 1/2 sekundy, přičemž interval mezi dvěma po sobě následujícími zvuky je 1/2 sekundy.
série nejméně šesti zvuků, z nichž každý trvá 1/4 sekundy, přičemž interval mezi dvěma po sobě následujícími zvuky je 1/4 sekundy.
Termínem "blikavé světlo" se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí přerušované světlo:
s minimálním počtem 90 záblesků za minutu.
s počtem 40 až 60 záblesků za minutu.
s jedním, dvěma nebo třemi záblesky za minutu.
Termínem"směr proti proudu" se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí směr:
od pramene toku.
od pramene toku, včetně úseků, kde se při odlivu a přílivu směr proudu mění.
k prameni toku, včetně úseků, kde se při odlivu a přílivu směr proudu mění.
Plavidla s kotevním zařízením musí mít za plavby kotvy:
popuštěné z kotevních skříní nebo popuštěné přes okraj paluby.
těsně zataženy do kotevních skříní a připravené ke kotvení.
zajištěné proti shození nebo vytažení na palubu.
Duše ocelového lana je:
zinková.
ocelová.
konopná nebo drátěná.
Zátěžové (balastní) nádrže slouží:
ke zvýšení ponoru plavidla.
jako lodní nádrže pro znehodnocené olejové produkty.
ke snížení ponoru plavidla.
Nosnost řetězů se snižuje na polovinu při teplotách:
0oC a nižších.
-10oC a nižších.
-20oC a nižších.
Mezi individuální záchranné prostředky patří záchranné:
vesty.
čluny.
vory.
Záchranný člun (loďka) musí být vybaven:
alespoň jedním veslem, označením názvu mateřského plavidla, plovacími vestami
dvěma vesly, bidlem a hákem, vylévací nádobou.
dvěma vesly, záchranným kruhem, vyvazovacím lankem.
Lodní obšívka se skládá z dnové obšívky a:
boční obšívky a outorů.
outorů.
boční obšívky.
Páteř je:
součást obšívky.
výztuha paluby.
podélná výztužná část na dně plavidla.
Základním určujícím znakem lodě je:
její určení pro dopravu osob, nákladů, vlečení nebo tlačení v sestavě.
evidenční a cejchovní označení plavidla.
délka, druh pohonu, maximální rychlost plavidla.