Při plavbě za snížené viditelnosti:
Tento signální znak, (tabule), znamená:
Termínem "převozní loď" se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí:
Tato signalizační světla nese:
Jsou-li ve vlečné sestavě více než dvě bočně svázaná plavidla, musí světla viditelná ze všech stran, nést:
Jsou-li kotvy stojících plavidel, hozeny tak, že jejich lana nebo řetězy mohou vytvářet nebezpečí pro plavbu, je světlo blíže těmto kotvám nahrazeno:
Nemůže-li se předjíždění s ohledem na možnost nebezpečí srážky uskutečnit, musí předjížděné plavidlo dát signál:
Vplouvá-li plavidlo plující po proudu do úžiny, plavidlo připlouvající k úžině ve směru proti proudu:
Tento signální znak, (tabule), znamená:
Předjíždění je možné až poté, co se předjíždějící přesvědčil o tom:
Tento signální znak (tabule) znamená:
Je-li při potkávání plavidel obava, že úmysl plavidla plujícího proti proudu plavidlo plující po proudu nepochopilo, musí plavidlo plující proti proudu:
Mezi plavidly, tlačnými a bočně svázanými sestavami se při stání musí zachovat minimální vzdálenost:
Nejvyšší povolená rychlost plavby v plavebních kanálech pro jiná než naložená plavidla je:
Zvukový signál " dva dlouhé zvuky, po kterých následují dva krátké zvuky" daný předjíždějícím plavidlem, znamená:
Tento signální znak, (tabule), znamená:
Jméno nebo znak plavidla, s výjimkou malých plavidel, musí být provedeny:
Plavidla plující proti proudu, která ponechávají plavidlům plujícím po proudu místo po svém levém boku:
Pro vyvazování nebo uvolňování nasedlých plavidel je zakázáno používat:
Přestanou-li signální světla plavidel předepsaná v pravidlech plavebního provozu fungovat, musí být neprodleně nahrazena světly nouzovými, přičemž:
Nemůže-li plavidlo plující pomocí radiolokátoru za snížené viditelnosti navázat rádiové spojení s plavidly plujícími v protisměru:
Plavidla plavebního úřadu mohou signalizovat:
Tento signální znak, (tabule), znamená:
Termínem "řada velmi krátkých zvuků" se ve smyslu pravidel plavebního provozu rozumí:
Zvukový signál "jeden krátký zvuk" znamená:
V plavebních komorách je stání plavidel:
Zvukový signál "jeden krátký zvuk" daný plavidlem plujícím proti proudu, znamená:
Plavidlo smí provést obrat až poté:
Plavidlo nebo sestava plavidel, která nese více jak jedno modré světlo nebo více jak jeden modrý kužel:
Kývání červeným světlem (na malém plavidle lze bílým světlem) znamená:
Plavidla vybavená zařízením pro radiotelefonní spojení, musí v obvodech plavebních komor a v plavebních komorách:
V návěstních svítilnách plavidel se ve smyslu vyhlášky o pravidlech plavebního provozu použije jen světlo bílé, červené, zelené, žluté nebo:
Zvukový signál "tři dlouhé zvuky" znamená:
Tento signální znak, (tabule), znamená:
Signalizační výstroj dělíme na:
Rychlost vlastního plavidla pomocí radaru určíme tak, že:
Podstatou říční regulace je výstavba:
Prvním úkonem obsluhy před spuštěním kotvy je:
Nakládání sypaného materiálu vyžaduje:
Dělení ponorových stupnic musí být provedeno nejméně po:
Všechna protipožární zařízení na plavidle musí být podrobena kontrole:
Na vodočetné lati je menší měrová jednotka vyznačena po:
Nouzové osvětlení plavidla musí zajistit:
Kavitací vrtule nazýváme:
Podle principu rozdělujeme čističe oleje na:
Otvory, umístěné pod rovinou nejvyššího ponoru zvětšeného o bezpečnostní vzdálenost:
Pod pojmem pomocná výstroj se rozumí:
Stabilita plavidla je schopnost:
Ruční ovládací mechanismus kormidla musí zabezpečit: