Každá loď musí vést nepřetržité a zodpovědné vizuální a sluchové pozorování, aby:
neztratila za snížené viditelnosti z dohledu pobřeží.
bylo možno plně zhodnotit situaci a nebezpečí srážky.
neminula přístav.
Dýmový signál vydávající oranžově zbarvený dým znamená:
navigační pomůcka při plavbě za snížené viditelnosti.
dodatečný signál pro lodě provádějící lov ryb těsně vedle sebe.
signál nouze a potřebu pomoci.
Padáková raketa nebo ruční pochodeň dávající červené světlo znamená:
optický signál pro plavidlo v dohledu, aby druhé plavidlo minulo na straně jeho pravoboku .
osvětlení prostoru při plavbě za snížené viditelnosti.
Činnost podniknutá pro zabránění srážce s jiným plavidlem musí být taková, aby se plavidla minula:
v bezpečné vzdálenosti.
svými pravoboky.
levými levoboky.
Takto označené plavidlo je:
omezeno svým ponorem.
neovladatelné.
zakotveno.
Přibližují-li se k sobě dvě plachetnice tak, že vzniká nebezpečí srážky, musí:
plachetnice y uvolnit cestu.
plachetnice x uvolnit cestu.
obě musí změnit svůj směr plavby vpravo.
Používání nebo vystavování nouzových signálů pro jiné účely, než upozornění na nouzi a potřebu pomoci, je:
dovoleno, ale jen v noci.
zakázáno.
dovoleno, ale jen ve dne.
Loď provádějící lov ryb nesmí v hranicích úzkého průplavu nebo plavební dráhy ztěžovat průjezd:
plachetnici plující v hranicích úzkého průplavu.
jakéhokoli plavidla plujícího v hranicích úzkého průplavu.
lodi kratší 20 m plující v hranicích úzkého průplavu.
zakotvené.
rybářská loď.
nasedlé na dno.
Přibližujete se k plavidlu, na jehož palubě stojí osoba, která pomalu a opakovaně vzpažuje a připažuje. Toto znamená:
požadavek na snížení rychlosti plavby.
upozornění na nouzi a potřebu pomoci.
mám potápěče pod vodou, nepřibližujte se.
Jsou-li pochybnosti o existenci nebezpečí srážky, je třeba počítat s tím, že toto nebezpečí:
existuje pouze v noci a za snížené viditelnosti.
neexistuje.
existuje.
Rychlost vašeho plavidla je, 4 uzle. Vzdálenost 2 námořní míle uplujete za:
1 hodinu.
0,5 hodiny.
2 hodiny.
Na námořní mapě znamená znak:
kotviště.
stanoviště lodivoda.
kotvení zakázáno.
Při plavbě v pobřežních vodách se blížíte k bóji, která má jako vrcholový znak uvedené vyobrazení. Splavná voda se nachází:
východně od bóje.
jižně od bóje.
západně od bóje.
Na plavidle měříte rychlost metodou tzv. „bočního logu“. Délka plavidla je 6 metrů. Naměřený čas jsou 3 sekundy. Rychlost plavidla je:
2 uzle.
6 uzlů.
4 uzle.
komín.
celnice
kostel.
Plujete rychlostí 1 m/s. Tato rychlost odpovídá přibližně rychlosti:
0,5 uzle.
1 uzel.
radarový odražeč.
bóje pravé strany plavební dráhy.
nebezpečné skalní útesy pod vodou.
Obecně platí, že s přibývající nadmořskou výškou tlak vzduchu:
klesá.
zůstává stejný.
stoupá.
Do středního patra oblaků patří:
altocumulus, altostratus.
stratus.
stratocumulus.
Všeobecný název pro mohutný a hustý oblak nápadně vyvinutý do výšky, jehož horní část je zploštělá a rozšiřuje se do podoby vějíře nebo kovadliny, který přináší nárazovitý silný vítr a lijáky, je:
cumulus.
nimbostratus.
cumulonimbus.
Čára spojující místa se stejnou hodnotou tlaku vzduchu přepočítaného na hladinu moře se nazývá:
izohypsa.
izobata.
izobara.
Nejnižší tlak se nalézá:
ve středu cyklóny.
v horní části stacionární barické fronty.
na okraji rotující cyklóny.
Synoptická mapa slouží:
pro vyhodnocení povětrnostní situace.
k lepší navigační orientaci v dané oblasti.
k zápisu trasových bodů uskutečněné plavby.
Na synoptické mapě je okluzní fronta označena:
Je-li záchranná vesta vybavena příslušenstvím, pak to zpravidla bývá:
sadou světlic v barvě bílé, modré a zelené.
signalizačním zrcátkem.
samozažíhací světlo, píšťalka, sáček s fluorescenčním barvivem.
Záchranný kruh (podkova) má zpravidla barvu:
bílou.
oranžovou.
zelenou.
Záchranný ostrůvek na lodi při plavbě do 0,75 námořní míle od břehu:
je povinnou výbavou.
se vyžaduje. Je možno jej nahradit člunem se vztlakovými komorami.
není podle vyhlášky povinnou výbavou.