Při snížené viditelnosti musí dávat zvukový signál „jeden prodloužený tón“ v intervalech kratších než dvě minuty:
Loď, mající druhou loď po své pravé straně, musí uvolnit cestu této lodi, jestliže se křižují kursy:
Loď provádějící bagrovací, hydrografické a podmořské práce je:
V podmínkách snížené viditelnosti musí každé plavidlo:
Pro stanovení bezpečné rychlosti je nutno brát v úvahu u všech plavidel:
Jsou-li pochybnosti o tom, zda se má loď považovat za předjíždějící:
Přibližují-li se k sobě dvě plachetnice tak, že vzniká nebezpečí srážky, musí:
Pokud je kolem plující plavidlo požádáno o odtažení lodě do nejbližšího přístavu a zachránce po odtažení žádá o finanční odměnu:
Činnost podniknutá pro zabránění srážce s jiným plavidlem musí být taková, aby se plavidla minula:
Teritoriální moře je definováno jako:
Loď kratší 20 m nebo plachetnice:
Na námořní mapě znamená znak:
Bóje, která v systému IALA značí bezpečnou vodu, má barvu:
Na námořní mapě znamená znak:
Kardinální značení v systému IALA ukazuje bezpečnou stranu při míjení nebezpečí na severní straně. Bóje má jako vrcholový znak:
Plujete v hlavní plavební dráze z přístavu na moře. Bóje, které míjíte na pravoboku budou mít jako vrcholový znak:
Na plavidle měříte rychlost metodou tzv. „bočního logu“. Délka plavidla je 10 metrů. Naměřený čas je 5 sekund. Rychlost plavidla je:
Námořní míle se na mapě odměřují:
Při stavu aneroidu 990 hPa je tlak vzduchu:
Rychlost větru měříme anemometrem v:
Hraniční linie, tak zvaná fronta, se vytváří:
V teplé vzduchové hmotě se vyskytují převážně oblaky typu:
Ve studené vzduchové hmotě se vyskytují převážně oblaky typu:
Záchranný kruh (podkova) má zpravidla barvu:
K hašení požáru na lodi nelze v žádném případě použít hasicí přístroj:
Předepsaný počet záchranných kruhů (podkov) na lodi při plavbě do 0,75 námořní míle od břehu je nejméně: